onsdag 19. november 2014

Hva driver grevlingen med her da?



Jeg har begynt å holde utkikk etter nye spennende områder for viltkamera i skogen. Jeg holder meg unna stier og ser etter dyretråkk og andre spor etter beboene i skogen. Vi er så heldige å bo rett ved en skog som både er hjemmet til en elg med to kalver, flere rådyr, grevling, rev, ugler, mus og helt sikkert flere dyr som viltkameraet ikke ha fanget enda. Du finner alle viltkamerainnleggene i en egen kategori.

Mens jeg venter på nye filmer og bider mimrer jeg med gamle opptak som jeg jeg ikke har delt på bloggen før. Dette videoklippet ble først puttet i "ingenting-å-se" mappen, men ved nærmere ettersyn så er det jo absolutt noe å se. Noen sekunder inn i klippet kommer det en grevling inn i hjørnet øverst til venstre. Akkurat der den holder på og rote rundt er det et nygravd hull som vi trodde kanskje var enda en inngang til hiet. Etter å ha hatt kameraet oppe ved hiet lenge uten å se mye til grevlingen konkluderte jeg med at familien hadde flyttet. Dette ble filmet etter at grevlingene forlot hiet. Nå lurer jeg på hva den holder på med her. Markerer den? Graver den nytt hi? Lukter den rev eller andre dyr?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!