tirsdag 3. mars 2015

Et skikkelig blinkskudd



I skogen rett utenfor hagen vår står et høyt tre der toppen har dødd. I det treet trives hakkespettene. Både flaggspett og grønnspett har blitt observert der tidligere, mens de lokker på make om våren og spiser kongler. Vi har også svartspett i skogen, men den har vi bare hørt og så vidt sett skyggen av når den flyr mellom trærne lenger ned i skogen. I dag da jeg kom fra jobb så jeg at det satt en fugl i treet igjen. Jeg syntes den var litt større enn vanlig, og fant frem kameraet med super-zoom. Akkurat i det jeg fikk zoomet den inn skrek den, og da skjønte jeg at det var svartspetten som endelig hadde kommet så nært at vi fikk tatt bilder av den. Den satt der ikke lenge, og det var noen kvister som skygget for den på de fleste bildene, men ett blinkskudd fikk jeg. Mitt første svartspettbilde!

Den er så flott, Europas største spettefugl som også kalles Gjertrudsfuglen.





1 kommentar:

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!