onsdag 11. juni 2014

Noen har flyttet inn i drivhuset



Jeg har dessverre ikke plass til et stort drivhus, men stapper det jeg kan inni drivhus-skapet mitt på terrassen. Der trives både agurk, tomat og små spirer når de venter på å bli tøffe nok til å stå utenfor. Jeg pleier å lukke dørene om natten, og ha de åpne om dagen slik at sola, insekter og frisk luft slipper til.

I dag morges så jeg plutselig at en av tomatplantene hadde tippet over. Det var litt mystisk, og da jeg så nærmere etter så jeg at det hadde flyttet noen inn i tomatpotten. En padde i passe størrelse hadde blitt fristet av den våte og deilige jorden, og gravd seg halvveis ned for å ta en blund. Padden må ha kommet inn dit før jeg lukket dørene i går kveld, jeg er egentlig imponert over at den kom seg opp i potten.

Drivhusgjesten lot seg ikke bry nevneverdig med at det plutselig sto en liten familie og stirret på den. Den grov seg bare enda lenger ned i potta, til den forsvant helt. Den leet såvidt på seg da jeg vannet drivhuset nå nettopp, og i natt får døren stå litt på gløtt slik at padda kan gjøre jobben sin ute i hagen. Det er desverre flere snegler å spise der ute enn jeg liker.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!