torsdag 4. desember 2014

DIY - Strikk en krans



Jeg holder fortsatt på med restegarnprosjektet mitt, og nå i førjulstida har jeg funnet frem røde, hvite og grå rester og strikket meg en krans. Et raskt og morsomt prosjekt hvor man kan legge nivået akkurat så høyt eller lavt som man ønsker - og øve seg på teknikker uten å bli lei av et evig-gjentakende mønster. Jeg har improvisert og brukt deler av mønstre fra gamle oppskrifter, border og elementer jeg har funnet på selv. Du finner også flere små mønstre hvis du søker på nett.

Du trenger
Garnrester
(Gamle) Strikkeoppskrifter med mønster
Pinner som passer til garnet (jeg strikket med pinne 3,5)
Halmkrans

Jeg la opp 30 masker til min halmkrans, og strikket frem og tilbake. Når strikketøyet var langt nok sydde jeg det pent sammen på baksiden. Du kan gjerne feste trådene, men det er ikke nødvendig så lenge du putter dem på innsiden.

Jeg er allerede i gang med to mindre kranser etter samme oppskrift, og tenker at de kan lages tykkere ved å legge vatt eller tøy rundt kransen før man syr sammen det strikkede stykket. Min krans tåler både vær og vind og er ment for utendørsbruk, men den ble så fin at jeg vil ha den inne noen dager for å beundre den først.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!