lørdag 24. mai 2014

Fugler på viltkamera

Kjøttmeis inn for landing 


Instillingene på viltkameraet er slik at den ikke skal fange opp små bevegelser som blader i vinden, insekter og små dyr. De eneste gangene det har tatt feil er når vinden er så sterk at treet det står montert på svaier i vinden.  Jeg har ved flere anledninger opplevd at mitt kamera filmer både mus og fugler og er egentlig ganske imponert hvordan kameraet skiller mellom levende og dødt. Når sant skal sies kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt flere kamera montert opp i skogen for å se hvem som ferdes der. Sånn er det å være nysgjerrig.


Flaggspett på besøk i hagen. På bakken for en gangs skyld. 


Duer på flørtern. Denne videoen la jeg rett ut på facebooksiden til Ugleloftet samme morgen. 
Der legger jeg flere videoer enn de som kommer i bloggen. 


Nøtteskrike 1

Nøtteskrike2

Kjøttmeis

En kjapp svarttrost.


Kjernebiterne er så store at de ofte blir fanget opp av kamera.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!