lørdag 9. februar 2013

Flaggermuslykt



Flaggermus er ikke bare noe som hører Halloween til på Ugleloftet. Inspirert av gruveturer og kirkeloft den siste tiden har jeg laget en islykt som jeg syns ble riktig så stilig. Jeg har lånt en flaggermus i myk gummi fra rommet til storebror - og lovet at han skal få den tilbake når det blir mildvær. Lykten kan selvfølgelig også lages i fryseren når Halloween nærmer seg, og brukes innendørs (med fat under) eller utendørs (dersom det ikke regner).




Dette er min absolutte favoritt islyktform. Den gjennomfryses relativt raskt, er lett å få ut av formen, kan brukes inne fordi den ikke inneholder så mye vann og den lager et nydelig stjernemønster i snøen eller på bordet. Du får kjøpt slike islyktformer blant annet her. Andre ideer til islykter finner du ved å trykke på denne linken.


5 kommentarer:

  1. Jeg har akkurat bestilt hjem en akkurat likedan islyktform, og jeg har allerede fryst to lykter! Det er så utrolig morsomt, og ikke minst enkelt! Islykten din var kjempestilig, og det er jeg sikker på at storebror som lånte bort flaggermusen også syns :) Kanskje han har flere ting som kan fryses i lykter? Lego har jeg sett blitt brukt! Jeg la ned en serviett med blomstermotiv, og det ble veldig fint!

    SvarSlett
  2. Hei så hyggelig å høre krepsemor! Storebror ble ganske stolt da han så lykten med flaggermusen inni. Jeg har forsøkt med litt med servietter, men enda ikke blitt helt fornøyd med resultatet.

    SvarSlett
  3. Så mange flotte islykter du har laget! Tusen takk for at du linker til oss - jeg har lyst til å linke til islyktinnleggene dine på facebooksiden vår så flere får se, er det ok?
    Mvh, Gro

    SvarSlett
  4. Det kan du selvfølgelig Gro, så hyggelig!

    SvarSlett
  5. Min islykt er i stykker, så kanskje jeg må se litt nærmere på den du linker til. Det var utrolig tøft med flaggermus i! Og, må si jeg gjerne skulle vært med på noen av disse flaggermusturene dine, både på loft og i huler! :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!