torsdag 2. juni 2016

Hysj, kan du høre?

Hysj, kan du høre gresset gro?
Hysj, kan du høre en meitemark som lo?
Hysj, kan du høre en maur gå forbi?
Da må vi være helt stille og si:

Hei alle insekter, alle små dyr.
Dere som kryper og kravler og flyr.
Jeg er et menneske og jeg er snill.
Vær i min hage så lenge du vil.

Hysj, vi må være stille nå.
Ingen må skremme de mange tusen små.
Og når det kommer en bille forbi,
Da må vi vinke med hånden og si:

Hei alle insekter, alle små dyr.
Dere som kryper og kravler og flyr.
Jeg er et menneske og jeg er snill.
Vær i min hage så lenge du vil.

(Fra Portveien 2)

2 kommentarer:

  1. Portveien 2 var koselig barnetv, for både store og små :) Her har vi hatt mildt sommerregn noen dager, og da er det sånn at en nesten kan høre gresset gro! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Så artig å høyre dette igjen.
    Tusen takk.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!