torsdag 16. august 2012

Arne og Carlos - inspirasjon fra Valdres

I dag var det tid for Arne og CarlosTekstileriet. Jeg gledet meg stort, og jeg ble ikke skuffet. De fortalte om historien bak de uendelig mange prosjektene de har holdt på med - og holder på med. Om utklippsbøkene de limer inn ting i og bruker som inspirasjon, selvsydd (selvfølgelig). Vi fikk se bilder av gamle norske strikkeplagg og sett at man kan lage skjørt inspirert av hvordan man bretter en serviett, og en kjole inspirert av spåkopper. Vi fikk høre historien bak strikkedukkene - hørt hvordan de tar bilder til bøkene, og finner inspirasjon i hagen. Disse gutta kan det utroligste. Alt fra bokbinding til veving, søm, hage og selvfølgelig strikking. De finner inspirasjon i de meste og å høre på dem var en virkelig engergi- og inspirasjonsboost. Jeg kunne hørt på dem i timesvis, og ble veldig glad over å høre at de planlegger workshops hos dem i Valdres. Jeg er med!



Arne og Carlos og valpen Frøya på Tekstileriet.






Arne med omgangsteller og maskemarkører som en takk for inspirasjonen fra Ugleloftet.


Dette strikkedukkebildet er inspirert av en video med Kylie Minouge.


Carlos viser gamle familiebilder med plagg som har inspirert dem.



Min manns favorittgenser - strikket av meg etter mønster fra Arne og Carlos.


Fra min julekuleperiode. Også mønstre laget av Arne og Carlos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!