lørdag 9. april 2016

Hoggorm og blåveis

På vei til grevlinghiet i dag skjedde det mye spennende. Ikke bare så vi blåveis og hvitveis for første gang i år, vi skremte også opp to duer og en nøtteskrike. Ved et grantre hadde ekornet laget seg et spisebord og under en stein fant vi en hel familie skrukketroll. Nå vet vi også om minst to nye steder vi kan slå opp telt. Vi møtte også noen som skremte oss litt - en hoggorm som lå og solte seg på en tue inntil et tre.
Jeg har ikke fått sett gjennom minnekortet fra viltkamera enda, men håper jeg kan vise dere noen flere blinkskudd av grevlingen(e?) i kveld eller i morgen.

Stien er for pyser

Blåveis og hestehov

1) Skrukketrollfamilien
2) Det vi tror er grevlingenes hovedinngang
3) Ekornet sitt spisebord


Den ligger helt stille, men holder oss under oppsikt. 

Her skal vi slå opp telt en gang! 

6 kommentarer:

  1. Å, blåveis er det fineste som finnes i skogen om våren! De har ikke jeg her på gården, men huggorm har jeg en del av :) Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det er faktisk første gang vi møter hoggorm i nærskogen vår.

      Slett
  2. Jeg elsker blåveis og har mange her, men hater huggorm! Glad jeg ennå ikke har sett noen her :)
    Flotte bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi hylte litt først også måtte vi gå nærmere og se 😊

      Slett
  3. Å jeg skvetter alltid når jeg ser orm selv om jeg synes de er litt fascinerende ,,på avstand,,
    Så fine bilder å vårblomster fra turen deres, våren er en fin tid.

    God søndag til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi skvatt så absolutt! God søndag til deg også :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!