søndag 10. april 2016

Hagesøndag

I formiddag har minstemor og jeg vært i hagen og forberedt pallekarmene våre på sesong 2016. Pipeløkene og gressløken er allerede klar til å brukes. Løpstikke, timian og mynte er godt på vei. Nå har jeg skikkelig reddik og plukksalat-abstinenser, og vi gleder oss til vi skal begynne å så om ikke alt for lenge. Jeg dekker pallekarmene med rammer kledt med tynn duk for at jorda skal bli varm fortere - og for å beskytte de små spirene mot fugler, rådyr og kjølige netter. 



2 kommentarer:

  1. Så koselige vårbilder! Hyggelig med en ivrig medarbeider i hagen:) Det er veldig morsomt å dyrke sin egen mat, både for store og små. Ha en fortsatt god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja jeg fikk min egen hageinteresse trigget da jeg var liten selv, og ingene synes alt slikt er spennende.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!