lørdag 16. april 2016

Frø i jorda



I dag har vi vært ute absolutt hele dagen. Vi har snekret, vasket, kostet, raket, ryddet, bært og kastet. Akkurat i det vi gikk inn begynte det å regne - perfekt timing! 

Blomstertene fra i fjor lå enda i belgene sine. Vi plukket ut frøene og fikk dem i jorda. Enda så mange år vi har sådd blomstererter har jeg faktisk aldri tatt egne frø. Krysser fingrene for at de spirer - ekstra gøy når vi har fulgt hele prosessen! 

 

Det åtte meter lange skyggebedet har også blitt luket i dag. De aller fleste staudene er på vei opp nå og jeg gleder meg til de daglige inspeksjonsrundene i hagen fremover. Mysken jeg var så dum å plante første året blir jeg visst aldr kvitt, men den er grei å luke vekk så da går det greit. 


Jeg har mange små hjelpere i hagen. Her er to av dem; løpebillen og minstemor. 

4 kommentarer:

  1. Så flinke dere har vært! Det har vært hagedag hele dagen her også. Jeg har luket, og løpt litt til og fra mannen min som har jobbet med drivhuset! Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Luking er kjedelig - men det blir veldig bra etterpå :)

      Slett
  2. Heisann.. du har gjort det jeg hadde planlagt i dag, å så! Men det ble satt opp hundegjerde, klipt oser, kalka og handla frø!
    Jeg har aldri vært heldig med erteblomster, synes de er lite nøysomme. Kjøpte tre poser i dag igjen. Mister aldri troa! Lykke til videre med havestellet - og ha go´ søndag ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Handle frø ja; det må også gjøres snart. Kanskje i morgen, takk for påminnelsen :)

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!