mandag 4. april 2016

Regn og rådyrfrustrasjoner

Jeg har stusset litt på at krokusen er treig enkelte steder i hagen i år, og i helgen skjønte jeg hvorfor. Den gule krokusen jeg nettopp hadde frydet meg over og blogget om var borte. Spist opp! I går kveld tok jeg synderen på fersk gjerning da han var på vei gjennom hekken og inn til godsakene. På vinteren er rådyrene hyggelige hagegjester, på sommeren not so much. Jeg har god erfaring med blodmel, men sånn som det regner nå må jeg jo ut og strø nytt flere ganger i døgnet. Jeg har i tillegg forsøkt meg på å henge opp en cd-plate, og tetter igjen hullet i hekken med tråd. Håper de tar hintet snart og holder seg borte slik at krokusen får vokse i fred! 
Det har dessverre ikke kommet museører på trærne enda, dette bildet tok jeg i skogen i fjor; 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!