fredag 18. oktober 2013

Take away på grevlingmåten

Grevlingen er på matjakt selv om det er minusgrader i skogen. 

Sist jeg var ved viltkameraet på grevlinghiet hang jeg opp et par meiseboller som lokkemat. Fra hagen vet jeg at grevlingen setter pris på meiseboller, og meiseboller rett hjem på døra var helt tydelig heller ikke å forakte. Vil du se videoene i større format trykker du på rammen nederst i høyre hjørne på videoruten;






Det var tydelig at meiseboller motiverte til litt arbeid. Når meisebollen var spist opp kom det som må være samme dyret tilbake igjen for å lete etter mer. Det henger en meisebolle i treet vi bare skimter en kvist av til venstre i bildet, og det er nok den grevlingen lukter, men den hang for høyt oppe til at dyret fikk tak i den;



1 kommentar:

  1. Så herlige videosnutter! :-)
    Jeg hiver stadig ut ting og tang (spiselige) i "grevlinggropa" i hagen, og alt forsvinner samme kveld, så jeg tror nok jeg har hagebesøk omtrent nattlig. Men viltkameraene er på utlån, så ingen film hos meg nå om dagen. Meiseboller var et hott tips! :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!