søndag 1. mars 2015

Jeg gleder meg til våren

Ekorn, krokus og grønt gress i hagen. 

Kalenderen sier at vi endelig er i den første vårmåneden, men det synes jeg er vanskelig å tro når jeg ser ut av vinduet. I fjor fant jeg årets første hestehov 1.mars. Forrige søndag kjente jeg et snev av vårstemning med tørr asfalt og sol som varmet, men den forsvant fort da det kom 10 cm snø i løpet av natten. Snøen har blitt til sludd og regn og det er fortsatt langt igjen til vi ser gress i hagen. I fjor så jeg årets første spirer i hagen tidlig i februar og tomten var snøfri 25 februar. Det må sies at det var rekordtidlig. I 2013 var tomten først snøfri 18.april. Jeg håper jeg snart kan starte å dokumentere vårtegn for 2015. I mellomtiden mimrer jeg litt og drømmer om våren som snart, snart er her.


Hvitveis på tørr skogbunn. 

Gauksyre og time på time i skogen med kamera eller en bok.

Gjester i fuglekassene. 

Knopper overalt. 

Blomster på døra. 

Møte med rådyr i skogen. 

Trekkfuglene kommer tilbake

Å plutselig finne fuglereir i skogen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!