onsdag 28. januar 2015

DIY - Gjenbrukskrans med ullkuler



Boksene mine med ullkuler i forskjellige farger og størrelser er noe av det fineste jeg har på Ugleloftet. Ofte står boksene fremme og med lokket av, bare for at jeg skal kunne se- og ta på alle kulene. De siste dagene har de stått rett ved siden av en gammel krans med kongler fra jula som jeg ikke visste om kunne brukes til noe eller om skulle ta veien til de evige jaktmarker i komposthaugen. I det jeg fylte en hånd med ullkuler, falt to av dem ned på kransen - og vips visste jeg hva den skulle bli til; ullkulekrans!

Ved hjelp av limpistol fylte  jeg de slitne flekkene og tomme partiene med fargerike tovede kuler, og plutselig har kransen fått nytt liv. Jeg gjorde dette midt på natten - akkurat i det jeg hadde fått ideen selvfølgelig -  men prosjektet er så enkelt at det godt kan gjøres av barn. De trenger bare litt hjelp med det varme limet.

Du trenger;
En krans av kongler (eller andre materialer)
Limpistol
Ullkuler

Lim på kuler i miksede farger, kun rødt/hvitt eller andre fargekombinasjoner du liker. Hold dem litt inntil kransen til limet har begynt å tørke. Da sitter de bedre. Min krans henger ute, delvis beskyttet av tak og der ser den ut til å klare seg fint i både regn, sludd, snø og vind. Perfekt pynt utenfor døra der det ble ganske tomt når all julepynten forsvant.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!