søndag 4. januar 2015

Kongelig frokostbesøk



I dag våknet jeg av at ungene ropte "kom og se elgen". Jeg lurte først på hvilket tv-program det var de så på, men skjønte fort at det var i hagen det foregikk. To elger sto rett utenfor og litt bortenfor dem igjen sto det enda en. For meg som knapt har sett elg før var det en fantastisk start på dagen. De gresset på bakken og trærne, tuslet rundt og la seg etterhvert ned. De lot seg ikke skremme av at vi sto på verandaen og terrassen og tok bilder og beundret dem.








Det er nok elgkua som har gått i skogen her i flere år og som jeg har sett spor av og filmet på viltkamera flere ganger som stakk innom - kanskje med årets datter og fjorårets sønn? Jeg lurer litt på om begge kan være årets kalver, jeg filmet den jo med to små  i juni. Kanskje noen som kan mer om tagger på gevir enn meg kan svare på det? Er det en gutt og en jente elgdronningen har eller er det to gutter?

Mor, datter og sønn - dronningen, prinsessa og prinsen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!