onsdag 5. juni 2013

Regn i skogen


Egentlig er det ganske naivt å gå på tur i skogen uten å i hverfall ta med seg en regnjakke i disse dager. Når man nå likevel gjør det, og regnskyllen kommer når man er et godt stykke unna hjem, da er det best å finne ly.

En eller annen har bygget en slags gapahuk på det punktet som har aller finest utsikt i skogen vår. Sånn flaks at jeg var akkurat i nærheten av denne da de første dråpene kom!




Der kunne jeg sitte tørr og varm og leke meg med kameraet til regnskyen hadde dratt forbi. Sol hadde jeg også mens jeg ventet.







Som forventet stoppet regnet like fort som det hadde begynt og jeg kom meg hjem igjen under et snev av blå himmel før neste skur kom. Tørr og fornøyd.


På vegne av nattesøvnen min vil jeg gjerne rette en takk til denne lille boksen som gjorde at jeg ikke fikk et eneste myggstikk verken til eller fra. Grevlinger er fine på mange måter.

2 kommentarer:

  1. Så fin insektsmiddelboks! Og så virker den bra, også? :-)
    Jeg liker å gå tur selv om det kan komme regn, faktisk har det vært flott ute de siste kveldene, med dramatiske skyer og plutselige byger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den virker som bare det. Den virker svært frastøtende på både mygg og ektemenn. Jeg har brukt den i flere år, og navnet ble plutselig veldig morsomt (og aktuelt) nå.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!