fredag 7. juni 2013

Et lite snev av grevling



Grevlingene er ikke akkurat forutsigbare. I et døgn lot jeg kameraet stå ute hele tiden, ikke bare om kvelden og natta som tidligere. Samme døgn har de i følge kameraet kun vært aktive rundt klokken 15, klokken 17 og klokken 19. De andre kveldene har aktiviteten begynt rundt 21, fortsatt 23, en natt også 03 også rundt 05.

Kameraet var i tillegg satt opp på akkurat samme tre som sist, da jeg fanget blinkskuddet av den irriterte grevlingmammaen og ungen som beit henne i halen. Da foregikk mye av aktiviteten rett foran kamera der jeg også har tatt bildene av dem. På de siste opptakene ser det ut som aktiviteten mye har foregått rett under kamera. Jeg advarer mot frustrerende filmer;


 


Heldigvis fikk jeg et par brukbare klipp også. Blant annet dette av to stykker som leker seg litt. Først trodde jeg det var de to voksne, men for hver gang jeg ser det blir jeg mer og mer usikker. Kanskje det er en stor og en liten?


 
Nå er jeg spent på hva som skjer de neste dagene, og om de flytter leken sin tilbake til der jeg vil at de skal oppholde seg. Hvis ikke får jeg finne et nytt tre til kameraet. Og håpe jeg husker å stille inn alt riktig sånn at kameraet faktisk er aktivert. Det er nemlig heller ingen selvfølge viser det seg.

1 kommentar:

  1. Skrev en lang kommentar - og den forsvant fordi jeg ikke var logget inn da jeg trykket på publiser. Jaja.
    Kjempegøy å se de midt på lyseste dagen! Kanskje det er mamma som har vært ute og hentet ungen sin på fest, og må jage den uskikkelige rangleren hjem igjen? (eller kanskje jeg tilla dem litt for mye menneskelige egenskaper, nå, egentlig).

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!