torsdag 20. mars 2014

DIY - Påskekyllinger i ull



Nå er det under en måned igjen til påske, og jeg ser at mange allerede har begynt å lete etter inspirasjon til påskepynt man kan lage selv. Siden det som oftest bare er helgene vi får tid til å sette oss ned sammen med ungene og pusle med små prosjekter, har vi også så smått begynt å tenke på kyllinger og andre påskedekorasjoner.

De som har vært innom DIY-prosjektene mine før vet at jeg er veldig glad i ullkuler. Selvfølgelig måtte jeg forsøke meg på å lage påskekyllinger også. Jeg har brukt gule ullkuler i to størrelser, små perler til nebb, garn til føtter og sytråd til å brodere på detaljer. På hodet har mine kyllinger fått hatt av hamsen til en eikenøtt, men kyllingene blir like fine uten hatt. Jeg tok utgangspunkt i oppskriften til disse snømennene. Kyllingene kan lages med eller uten oppheng, alt etter som hva du vil bruke dem til.

Synes du de var fine? Jeg kan røpe at jeg har flere påskeprosjekter av ullkuler under planlegging.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!