torsdag 6. mars 2014

Rådyr i skogen



Jeg har forsøkt meg  på å legge ut åte i skogen i håp om å få filmet rev eller andre dyr. Reven har uteblitt, men rådyrene har tuslet forbi noen ganger. De lar seg ikke friste av verken ørret eller blomkål ser det ut som, men jeg er overrasket over at jeg kan telle fire av dem. Når de har vært på besøk i hagen eller blitt observert tidligere har det alltid vært en flokk på tre. Ekstra stilig synes jeg bukken på den siste filmen er, med geviret sitt. Rådyrbukken har et kort, enkelt gevir med opptil tre tagger. Det felles hver høst men vokser fort ut igjen. Kanskje får jeg flere filmer av han utover våren og sommeren sånn at vi kan sammenligne og se geviret vokse?

Åteplassen og kameraet er flyttet, også får vi krysse fingrene for at det er mer dyreliv på den nye plassen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!