tirsdag 26. mai 2015

Årets første reddik



De siste ukene har bestått av sol og regn om hverandre. Andre kunne kanskje ønske seg litt mer stabilt vær, men alt som gror i hagen stortrives. I dag kunne vi høste årets første reddik. Den smakte godt sammen med spinaten og plukksalaten som vi har spist nyplukket til middag nesten hver eneste dag i flere uker. Jeg passer på å høste litt her og litt der, og ikke klippe helt ned - da kommer den på nytt og på nytt. Neste omgang reddik er allerede på god vei og nå skal jeg snart så enda en runde. Det gjelder å så før jorda blir alt for varm, da opplever jeg nemlig ofte at reddikene blir markspist og trælete og ikke noe god.

I dag har jeg tynnet gulrøtter, laget støtter for sukkerertene som akkurat har stukket nesen opp av jorda, og speidet etter korianderen. Sistnevnte lar vente på seg så det er mulig jeg må så en omgang til. Rødbetene er på vei, men jeg er ganske avventende til dem siden jeg aldri har fått dem til tidligere år. Det hjelper ikke hvor lett "alle andre" synes de er - jeg og rødbeter er tydeligvis ingen god match. Kanskje 2015 blir året vårt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!