fredag 29. mai 2015

Tur på Flekkerøy



I pinsehelgen fikk vi oss en aldri så liten sørlandsferie. Vi bodde på Flekkerøy og en av dagene hadde vi en nydelig tur som både besto av skog og hav. Jeg fikk plukke ramsløk for første gang og fikk hilse på flått for første gang. Flåtten kunne jeg godt ha stått over - den rakk heldigvis ikke å bite seg fast. I tillegg til mange andre (mer trivelige) insekter fant vi også rumpetroll og en dam med andunger.






Nyanser av grønt.  



Ramsløk med flått.


Skogen møter havet. 








Rumpetroll!


Jeg liker ikke ugress men tusefryd som disse skulle jeg gjerne hatt i min egen plen. 




2 kommentarer:

  1. Næ, så gøy, har du vært der... :) Kjempefint på Flekkerøya, ja. :-) Oi, tenk at du møtte din første flått! Det kryr jo av dem her hvor jeg bor, må sjekke seg etter hver skautur...

    SvarSlett
  2. Grøss. Jeg synes hjortelusflua er minst like ille da
    Nydelig på Flekkerøy, kommer nok snart tilbake!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!