torsdag 21. mai 2015

Ny trussel ved fuglekassa



To av kassene våre har fått besøk av fluesnappere i år. Jeg tror de må ha kommet tidligere enn vanlig, for tidligere år har flere av kassene allerede vært tatt av kjøttmeis og blåmeis når fluesnapperne har kommet fra vinterferie. Tidligere i vår observerte vi at ekornet var veldig interessert i hva som fantes inni fuglekassen. Et par ganger har jeg hørt illsinte fugler jage vekk hakkespetten. I dag var det enda en ny inntrenger som syntes det fristet med egg eller unger. En svær kråke satt seg tilrette i treet. Min første innskytelse var å jage den vekk, men etterhvert bestemte jeg meg for å la naturen gå sin gang og heller se hva som skjedde. Heldigvis dro den sin vei før den fikk slått klørne eller nebbet i en godbit.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!