torsdag 9. mai 2013

Det bor noen i hiet!

Jepp. Det er definitivt bebodd. Siste rekognoseringsrunde avslører ferske spor!

 Da jeg forlot hiet så hovedinngangen slik ut (sett fra siden)


Da jeg kom tilbake nå hadde noen flyttet på kvistene for å komme seg ut.

Noen har ryddet mer gress og blader ut fra hovedinngangen.

Sånn ser området der hiet ligger ut.

Etter tips fra Kari som har tatt hovedfag om grevlingen så jeg også etter hårstrå på busker og kratt i nærheten. Verken det eller fotavtryk har jeg klart å finne. Latrinen er også gjemt godt. Det gjelder å lete nå for om få dager er hele området dekket av bringebærkratt og andre busker. Hadde jeg ikke funnet hiet før løvet spratt hadde jeg nok ikke funnet det før det ble høst eller tidlig vinter.

Jeg har planer om å sette meg til ved hiet en kveld i håp om å få bekreftet hvem som bor der. Nå er det meldt regn i en uke - og selv om grevlingen sannsynligvis ikke bryr seg om det, så spørs det om jeg og kameraet synes det er noe stas å sitte ute i 2-4 timer.


2 kommentarer:

  1. Kult;)
    håper du får ett blinkskudd i løpet av sommeren. kjekt å se det er aktivitet, gir litt ekstra spenning når en skal ut å sjekke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er kjempespennende å sjekke det faktisk. Litt sånn at jeg forventer å bli bitt i nesa når jeg bøyer meg for langt ned.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!