mandag 6. mai 2013

Reodor Felgen på reirjakt

 
 
 
Det holder ikke alltid å stå på tærne når man har funnet et fuglerede som man lurer på om inneholder egg eller unger eller ingenting. Frustrerende mange ganger ligger reir akkurat så høyt oppe at jeg ikke får sneket meg til en liten kikk.

Jeg fant ut at jeg enten trengte stylter eller en stang med noe som kunne se for meg på den ene enden. Å drasse rundt på stylter i skogen er upraktisk, men en teleskopstang burde la seg oppdrive. Antennen til minstemors CD-spiller ble skrudd løs og et speil fra sminkevesken min ble tapet fast med sterk dobbelsidig tape i den tynne enden. Vips -  en sammenleggbar spionasjestang som gjør meg akkurat så mange centimeter høyere at jeg får sett etter om fuglereir er bebodd eller ikke uten å forstyrre dem unødvendig med klatring eller risting eller banking. Akkurat så liten at den går i jakkelomma og helt gratis. Kanskje en ide for andre nysgjerrige fuglekikkere?









3 kommentarer:

  1. Så genialt, rett og slett! jeg er imponert over oppfinnsomheten, så praktisk å bare dytte sammen og putte i sekken eller lomma. :-) Alle jenter trenger et speil, skjønner jeg nå. :-)

    SvarSlett
  2. Speil i skogen er undervurdert! Jeg tror forøvrig at jeg kommer til å bytte ut dette speilet med et litt større etterhvert - men fortsatt så lite at det går i lomma.

    SvarSlett
  3. haha, så genialt! Har gått rundt å irritert meg over at jeg ikke har med noe å stå på når jeg er ute å går turer fortia, rekker jo ikke opp, men dette skal jeg og lage meg ja :D:D hihi

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!