torsdag 11. april 2013

Keramikkurs hos Leirbrent

En kopp med fugl og tekst på utsiden og perlemor på innsiden.
 
En helg i mars var jeg på keramikkurs hos Renate Løvli som driver firmaet Leirbrent både på Epla og på Fabrikken i Lillehammer. Det var en flott og inspirerende opplevelse. Vi lærte å støpe produkter i flytende leire,  bearbeide dem, farge leire og glasur, lage våre egne gipsformer samt sette på dekaler. Flytende leire og former gjorde det lett å kjenne mestring. Vi erfarte at det var mange steder i prosessen hvor det kunne gå galt - men også at det var flere steg og muligheter for å finpusse produktene og rette opp feil underveis.  Selv om jeg ikke har et sted jeg kan ha et keramikkverksted akkurat nå, er dette noe jeg absolutt kunne tenke meg å gjøre mer av etterhvert.

Renate holder jevnlige kurs - og jeg kan varmt anbefale å være med på et!

 
 
Jeg må innrømme at jeg er veldig, veldig stolt av resultatet. Fire unike porselensting, designet og laget av meg. Er de ikke fine?
 
Et lite serveringsfat med et lite menneske og vårlige humler.

En stor tekopp med en ugle, tekst og farge på innsiden.


En skål med dekal på innsiden og matt utside.
 

1 kommentar:

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!