fredag 19. april 2013

Isbadere



1.kvinand (hunn) 2.grågås 3.sildemåke (eller svartbak?) 
4.kvinand (hann) 5.landskap 6.laksand (hann)
7.laksand (hann)  8.stokkand (hann og hunn) 9.hettemåke

Jeg fant en ny sti i skogen i går ettermiddag, en ny sti som viste seg å gå til en for meg ukjent del av vannet "vårt". Her var det våtmark og allerede yrende fugleliv, selv om isen såvidt har åpnet seg noen steder. Jeg må innrømme at jeg er pinlig utrent på disse artene, og bortsett fra stokkand, grågås og hettemåke er de fleste bare en salig blanding av sorte og hvite fjær. Jeg har allerede slått fast at målet for denne sesongen blir å lære meg så mange vadere, ender, gjess og måker som mulig.
 
For å få hjelp til å artsbestemme bilde nummer 1, 3, 6 og 7 fikk jeg hjelp på www.fugleforum.no

1 kommentar:

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!